آمريکا:اطلاعات ضبط شده درباره بن لادن يک منبع غني اطلاعاتي است


یزدفردا " مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه اطلاعات بدست آمده از حمله نیروهای آمریکایی را به مقر سرکرده شبکه القاعده در پاکستان کامل ترین انبار اطلاعات تروریستی جمع آوری شده توصیف کرد. تام دانیلون گفت   این بیشترین اطلاعاتی است که از محل استقرار یک تروریست بدست آمده است.


اگر ما اطلاعاتی را درباره برنامه ریزی یا تهدیدهای قریب الوقوع بدست آوریم قطعا بر اساس آنها اقدام خواهیم کرد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دانیلون درباره تهدیدهای بالقوه خاص اظهار نظر نکرد اما در پاسخ به سوالی درباره گزارش ها مبنی بر اینکه بن لادن حملات به شبکه ریلی آمریکا را در دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر برنامه ریزی کرده بود گفت ما نیز اطلاعاتی را درباره این موضوع شنیده ایم.


قطعا ما اخطارهای متناسب را بیان می کنیم و اقدامات مناسب را به انجام می رسانیم.


دانیلون ضمن اشاره به کشتن بن لادن به عنوان یک پیروزی قابل توجه برای آمریکا اعلام کرد  ما نمی توانیم اعلام کنیم القاعده به لحاظ راهبردی شکست خورده است.


آنها همچنان تهدیدی برای آمریکا هستند.


اما ما مرحله بسیار مهمی را در مسیر نابودی این سازمان پشت سرگذاشتیم.


 دانیلون گفت  از آنجا که ما به اعمال فشار به این سازمان ادامه می دهیم برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است که هوشیار باقی بماند.


 وی افزود آمریکا اکنون به دنبال ایمن الظواهری مهمترین فرد تحت پیگرد جهان و فرد شماره دو القاعده است اما الظواهری که یک جراح مصری و مربی تروریستی جهانی است در نزدیکی محل استقرار بن لادن نیست. وی ادامه داد  القاعده باید اکنون برای تعیین جانشین بن لادن تلاش کند.


 وی افزود  کشتن بن لادن ضربه ای واقعی (به این سازمان) بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا